Allmänna villkor och avtal med dig som besökare och kund.

 

 

1.0 Allmänna villkor gäller när du handlar eller besöker Hazey.se. Detta avtal ingås mellan dig och Hazey.se.

1.1 Åldersgränsen för att handla på hazey.se är 18 år och en ålderskontroll görs automatiskt i kassan där du måste skriva in ditt personnummer. Du förutsätts ha läst dessa villkor innan du lägger en order. Vi förbehåller oss rätten att neka köp till kunder vi misstänker inte fyllt 18 år. Det är strikt förbjudet att handla på Hazey.se om du är under 18 år fyllda och alla försök loggas och registreras. Det är heller inte tillåtet att du som är under 18 år beställa i någon annans namn eller personnummer (urkundsförfalskning). Alla sådana försök polisanmäles.

1.2 Betalning
I samarbete med Bjorntech accepterar vi SWISH. Bjorntech garanterar en snabb och säker betalning som sker över en säker och krypterad anslutning, en så kallad SSL-säkrad anslutning.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Bjorntech respektive SWISH villkor.

Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du hazey.se:s allmänna villkor.

Betalning på Hazey.se sker via swish.

Alla belopp är i SEK inkl. moms.

1.3 Kunduppgifter – När du handlar hos oss godkänner du att din epost hamnar i vår lista för nyhetsbrev och kampanjer. Du kan när som helst välja att avprenumerera på detta.

1.4 Faktura – Ej aktuellt för närvarande, kontakta oss för specialförfrågan.

1.5 Leverans och Leveranstid på lagerhållna produkter varierar beroende på valt fraktalternativ och är i snitt 1 – 4 arbetsdagar. Packning utförs i regel inom 24 timmar efter det att du lagt din beställning.

Vid leverans av EJ spårbart brev är Hazey.se inte längre ansvariga för produkten så fort den lagts i postlådan för utskick.

Vid leverans till avlägsna platser, som mindre städer i Norrland, kan det tillkomma flera dagar på leveranstiden. Detta är tyvärr inget vi kan styra över eller ersätta dig som kund för.
Observera att ditt paket skickas i samarbete med någon av våra 3PL-partners och kan därför komma från olika EU-länder. Avsändaren i Sverige är alltid Hazey.se.

1.6 Tull och legalitet
Hazey.se ersätter aldrig paket p.g.a. tullbeslag (eller beslag av annan myndighet). Vi uppmuntrar våra kunder att ha god kännedom om lagstiftningen i landet ni beställer till. Vid eventuellt beslag kommer paketet endera destrueras av tullen, alternativt returneras till oss.
Om paketet returneras återbetalar vi köpeskillingen, exklusive tur- och returfrakt, förutsatt att produkten inte har öppnats.

1.7 Vi reserverar oss för att en vara kan vara slutsåld även fast hemsidan visar att varan finns i lager. Vi gör vårt yttersta för att lagerstatus skall stämma.

1.8 Allt innehåll såsom bilder, foton och text på hemsidan ägs och drivs av måbroberg Aktiebolag / Hazey.se. Information i text och form är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar i Sverige. Det innebär att inga bilder, texter eller annan data på hemsidan Hazey.se får kopieras eller användas på andra sidor utan skriftligt godkännande från Hazey.se.

1.9 Rabatter och rea erbjudanden som erbjuds till dig som kund innan eller efter köp är och skall anses som goodwill för att ge tillbaka till dig som kund på Hazey.se. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra, radera eller skriva av en rabatt / REA.

2.0 Hazey.se erbjuder en så kallad Prisgaranti och den gäller endast mot svenska butiker med samma produkter som vi säljer, förutsatt att produkten finns i lager hos den andra återförsäljaren. Alltså hittar du en likadan produkt i någon annan webbutik i Sverige som har ett billigare pris än Hazey.se och varan finns i lager i den andra webbutiken så matchar vi priset. Undantaget vid REA och andra erbjudanden.

2.1 Hazey.se lämnar inga garantier på öppnade produkter. Vi kan inte återsälja eller återanvända produkter som har använts.

2.2 Hazey.se lämnar inget öppet köp på följande produkter: E-juice vätskor, öppnade förpackningar, vätskor, coils, basvätskor, munstycken, tillbehör eller liknande produkter som inte kan återsäljas av hygienskäl.

2.3 Vid outlösta försändelser tar vi ut en avgift på 300 kr oavsett ordervärde såvida ingenting annat är överenskommet. Vi har ingen möjlighet att på nytt skicka försändelser som returnerats direkt av speditör. Sådana försändelser hanteras av vår logistikpartner och återgår direkt till vårt lagersaldo. Detta gäller alltså försändelser som skickats till kund men som inte lösts ut. Det är kundens ansvar att uppge korrekt information vid beställningen så att speditören har möjlighet att notifiera mottagaren och leverera försändelsen.

I samband med att varorna kontrolleras och återinförs i lager gör vi en återbetalning av varorna med ett avdrag på nämnda avgift. Skulle ordervärdet inte överstiga 300 kr så behåller vi hela den inbetalade summan. Eventuell fraktkostnad som betalats i samband med köpet räknas inte in i ordervärdet och återbetalas ej.
Avgiften grundar sig i den faktiska kostnaden för oss som företag när en kund inte löser ut sitt paket. Denna kostnad innefattar tur och returfrakt, speditörens avgift för ändrat förfogande, vår lagerpartners avgift för pack, plock och returhantering samt vår betalleverantörs transaktionsavgifter i samband med köp och kreditering.

2.4 Vid retur av paket ombesörjer kunden kostnaden för returfrakt.

2.5 Försenad leverans, bortkomna paket och ersättning. Vi tillämpar en väntetid på 14 dagar innan försändelsen räknas som bortkommen och vi ersätter med en ny försändelse. Om paketet efter att det har lämnat lagret är mer än 14 dagar försenat, men fortfarande är i leveranskedjan (alltså ej bortkommet) återbetalar vi fraktkostnaden (gäller endast Sverige).

2.6 Kvalitet och säkerhet är något som vi på Hazey.se är mycket måna om så därför lagras ingen data ifrån dig på några servrar inhouse utan allting sparas på säkra och skyddade servrar med krypterad kommunikation mellan både dig, oss och databasen.

2.7 Vi har en kvalitetsgaranti på Hazey.se som gör att du när som helst kan kontakta oss ifall du inte känner dig nöjd med en vara eller tjänst ifrån oss.

2.8 Förekomsten av frön i våra torkade blommor Av sakens natur och att det handlar om levande material kan det förekomma ett begränsat antal frön. Vi kvalitetskontrollerar hela packprocessen av våra blommor och har en viss tolerans av frön som får följa med. Dessa är till antalet sett försvinnande få. I och med att detta inte saboterar själva blomman så ersätter vi normalt inte förekomsten av frön. Om du tycker att antalet är så pass stort att det har förstört just din blomma, vänligen kontakta vår kundtjänst och översänd en bild på din blomma så avgör vi ifall till fall.

2.8.1 Blommornas utseende eller storlek kan ibland skilja sig ifrån utseendet på bilden. Eftersom vi jobbar med levande blommor kan vi inte garantera utseendet på dessa och produktbilden fungerar endast som en översikt och vi kan omöjligt byta ut produktbilderna inför varje ny batch vi får in på lager. Självklart är detta vår önskan men den tiden det tar att skapa en ny produktbild gör att vi omöjligt som ett litet företag har kapacitet att göra detta. I regel håller blommornas kvalitet och utseende i stor utsträckning samma utseende men beroende på skörd, årstid och övriga faktorer som påverkar förädlingen av växtmaterial kan våra torkade blommor se annorlunda ut. Vi kan därför inte garantera att dina CBD blommor ser ut som de gör på våra produktbilder.

2.9 Vid ändrat förfogande av skickade försändelser debiteras kunden enligt överenskommelse.

3.0 Gällande försändelser som skadats under frakten där varor är trasiga eller helt saknas och emballaget har tydliga skador måste kunden meddela oss via e-post eller kontaktformuläret här på hemsidan samma dag som försändelsen hämtas ut. Hazey.se rekommenderar att vägra dessa försändelser vid utlämningsstället så att de går i retur till oss i stället.

Vid skador som upptäckts när försändelsen har öppnats av kund måste detta meddelas till oss inom fem arbetsdagar.
Inkommer kund med ovanstående information senare så kan Hazey.se inte garantera att en reklamation är möjlig.